רותי ברין- אמנית רב תחומית ואמנית נייר..
את רות פגשתי לראשונה בביתי, בחרנו עבודות לתערוכה חדשה במלון יערים במעלה החמישה ירושלים,
התערוכה ייחודית, שהוצגה לאורך כל מסדרונות הלובי של המלון,
עבודותיה הוצגו במסגרות זכוכית, עבודות נייר שמראם משתווה למראה של יצירות וממצאים ארכיאולוגים, שנמצאו ומוסגרו בעדינות בתוך זכוכית .
רות ברין ,ילידת ישראל, אמנית נייר, יוצרת נייר מצמחים ומורה לאמנות. בוגרת המדרשה למורים לאמנות רמה”ש ,וסדנת הנייר במכללה לאמנות חזותית באר שבע.
ערכה מספר רב של תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות ברחבי הארץ.
חברה באגודת הציירים והפסלים ר”ג – גבעתיים
הקשר והאהבה לתרבות ולאמנות היהודית, שספגה בבית הוריה באים לידי ביטוי בעבודות.
הם מתקיימים באמצעות השימוש שרות עושה באותיות עבריות, כאלמנט דקורטיבי או סמלי וכן גם בטקסטי מעוצבים המהווים את הגרעין הרוחני ליצירתה.
החיבור אל הטבע ולסביבתה הקרובה, מתחיל באיסוף, ליקוט ומיון הצמחים מאזורים שונים בארץ, מהגינה הביתית ועד למרחבי הנגב – דשא, ציפור גן עדן, בננה, תות מיתנן, גומא ופיסות בד כותנה.
סיבי הצמחים מבושלים, נטחנים ומושרים במים עד התפרקותם והפיכתם לעיסה שאותה רות מעצבת. לכל קבוצת צמחים מרקם ואופי המיוחדים להם וכך מתקבלים סוגי נייר באיכויות שונות, המהווים את המצע לעבודת היצירה.
איסוף החומר ברשתות, במסות כבדות, סחיטתו ועיצובו, מקנים לחומר גושיות השונה מנייר המופק בכבישה. ככל שכמות הסיבים גדולה יותר, החומר המתקבל מוצק יותר ומתאים כתשתית ליצירותיי התלת מימדיות.
תהליך יצירת העבודה האומנותית נעשה כל עוד החומר לח. גם צביעת הסיבים נעשית במידת הצורך, מיד לאחר טחינתם, אם כי ברוב היצירות נותר הסיב בצבעו הטבעי. נולד חומר חדש שאיתו “אני זורמת ומחברת קומפוזיציות פרי דמיוני, המשלבות בהרמוניה את המסות הטקסטואליות המיוחדות והמגוונות.”
כיוצרת בתחום הקרמיקה, המשיכה רות את המגע החושי עם החומר ויצרה את הפן התלת מימדי בעבודות אלו.
יצירה משמעותית וחשובה עבור האמנית רות היא: מחווה לקומראן.
טכניקה: מעורבת – יצירת נייר מצמחים
מיתנן, ציפור גן-עדן, תות נייר (קוזו), סיבים
גודל רוחב/גובה: 27X48 ס”מ
קונספט יצירה: ביצירה זו רות נותנת ביטוי עצמאי לכל חומר בגבולות מוגדרים.
בנוסף קיים אלמנט הטקסט מן המקורות “וכאשר יענו אותו כן ירבה
וכן יפרוץ” (ספר שמות פרק א’ פסוק יב’) ועל אף שהוא נמצא בתוך גבולות
הוא מבטא את רעיון היצירה ומשמעותו הוא פריצת גבולות ומכאן התזה
והאנטי תזה בנושא. שילובם של כל אלה בהרמוניה מביא לשלמות הקומפוזיציה.
יצירה זו הינה מחווה לממצאים הארכיאולוגיים של המגילות הגנוזות שנמצאו
במערות קומראן שבמדבר יהודה.
אהבתה לנופי הארץ מתבטאת בבחירת החומרים והצבעים, בקווים ובנושאים
של עבודותיה.
הקשר והאהבה לתרבות ולאמנות היהודית באים לידי ביטוי בשימוש
באותיות העבריות כאלמנט דקורטיבי או סמלי וכן בטקסטים מעוצבים המהווים
את הגרעין הרוחני ליצירתה.
החיבור אל הטבע מתחיל באיסוף, ליקוט ומיון הצמחים מהגינה הביתית ועד
למרחבי הנגב. המגע החושי עם החומר חשוב בעבודותיה והוא המעניק להן את
הפן התלת-מימדי.
תהליך היצירה מתחיל בבישול הצמחים, טחינתם במים עד להתפרקותם לסיבים
והפיכתם לעיסה שאותה רות מעצבת.
לכל קבוצת צמחים מירקם ואופי המיוחדים לה
וכך מתקבלים סוגי נייר באיכויות שונות. איסוף סיבי הצמחים ברשתות, סחיטתם
ועיצובם, מקנים לחומר גושיות השונה מנייר המופק תחת מכבש.
צביעת הסיבים נעשית, במידת הצורך, מיד לאחר טחינתם אם כי ברוב יצירותייה נותר הסיב בצבעו הטבעי. עיצוב היצירה נעשה בעוד החומר לח.
יצירה נוספת על היונה- הדפס כפות ידי כיונה- ” ואף על פי כן ולמרות הכל כפות ידי כיונה מושטות לשלום”…
טכניקה מעורבת על נייר , שיצרה רות מצמחים בתהליך של בישול טחינה ופירוק לסיבים ,העלאתם לרשתות, ולאחר הפעלת מכבש נוצר נייר- טכניקה יפנית עתיקת יומין.
ליצירת קשר לאמנית רות ברין
טל’ , 054-3042059
http://www.amanim.com/9297/