ירדן אמיר אמנית נעצים

yarden amir

ירדן אמיר, אמנית נעצים מתל אביב, בוגרת שנקר המחלקת לאמנות רב-תחומית.

הנעץ הוא הפיקסל האנלוגי שלה, באמצעותו ירדן יוצרת דימויים ציוריים ופיסוליים, נועצת נקודה אחר נקודה, ללא רישום מקדים. בעבודותייה היא מטפלת במשטחי העץ (טבעיים או רדימייד) באמצעות כיסוי אובססיבי בשעם, סגסוגת ונעיצת נעצים.

אפשר לומר שמדיום הנעצים בחר בה.

בשנה האחרונה ללימודים בשנקר, אחרי ששבה מסמסטר חילופי סטודנטים בשוויץ (עד אז ציירה בשמן), התכוננה להתחיל בתהליך יצירת תערוכת הגמר.

הייתה מאד מבולבלת אחרי חוויה עצומה ועמוקה של תכנית החילופים, והתקשיתה להתחיל לצייר.

מתוך הבלבול וחוסר השקט, הבינה שהיא מוכרחה למצוא פעולה מונוטונית יצירתית שתשחרר אותה מטרדות המחשבה. בנוסף ירדן אספנית כפייתית של עצים (מהטבע/ מעובדים/ משומשים), כך יצא שמצאה פלטת עץ גדולה חצי מגולפת ליד הפחים של שנקר, מיהרה להעלות אותה לסטודיו , קנתה חבילת נעצי משרד כסופים , ובעזרת פלייר שפיץ ופטיש החלה לנעוץ אותם בה. המחשבה על עץ ופיסות מתכת קסמה לה. המרצים בשנקר לא הבינו מה פשר המניירה הקישוטית , דניאל חיפשה מזור לתודעה התועה, והפעולה המדיטטיבית-סיזיפית-מוטורית עשתה את שלה. כך כל שנה ד, שנת פרויקט הגמר, הפכה ליצירות בנעצים כסף וזהב . בתום השנה העמידה תערוכת גמר שהייתה מורכבת מאותה פלטת עץ ונעצים, גלילי טקסטיל שננעצו גם הם והפכו לאינסטליישן מתוך הרצפה, ופסלי פוליאוריתן שכוסו נעצים, מסמרים וברגים והיוו “Urban Zen Garden”. מאז חלפו כ-5 שנים והיא עדיין נועצת.

המוטיבים המניעים את יצירתה הם הטבע המתפשט לאיטו לצד ההתפתחות המואצת של הקדמה. משטחי העץ מקבלים טיפול סיזיפי של כיסוי ונעיצה, המייצרים נוכחות של שריון והגנה, לצד רוך, סבלנות ואיפוק.

בעבודותייה ירדן עומדת על הפער שבין דו ממד לתלת ממד. דרך גילום של צורות ואלמנטים בטבע, כאלה שניתן לראות מנקודת מבט של מעוף הציפור, ובד בבד להבחין בהם רק דרך מיקרוסקופ. בסוף התהליך מתקבלת תוצאה שלמה. מקשה אחת שזורה אלפי חלקיקים, כמונו, בתוך העולם.

תהליך העבודה של ירדן דורש סבלנות ותשומת לב לפרטים הקטנים שהופכים לגדולי מימד

כל נעץ ננעץ במקום המדוייק שלו, וזה יוצר דימויים חזותיים ותחושה של קשר לטבע ולהתפתחות הדרגתית של החיים

בתהליך האמנותי הסיזיפי היא מוצאת יופי שקט, הפעולה המוטורית המונוטונית משחררת שלווה פשוטה, מדיטציה ונוכחות בה המחשבות מרפות. לאורך חמש השנים האחרונות בהן היא נועצת,  גילתה כי על פי רפואת כף היד היפנית, לחיצה על האגודל מקושרת לבלוטת יותרת המח, אשר בין היתר מסייעת בהפחתת חרדה.

יצירות זמינות למכירה נמצאות באתר טולמנ’ס דוט X צבע טרי, וקטלוג עבודות במלאי בסטודיו זמינות דרכה. בסטודיו בקריית המלאכה שם היא יוצרת, מעבירה סדנאות ומלמדת שיעורים.


האיזון העדין בין עולם הטבע למעשה ידי האדם מאיר זרקור על אותן נקודות מפגש שאנו לוקחים כמובנות מאליהן, בהן הטבע, במלוא עוצמתו, פראיותו ויופיו שזור בג׳ונגל הבטון מעשה ידי אדם.

” ציפורי החופש”

יצירה שנולדה מתוך עצמה. חודשיים אחרי תחילת המלחמה… בלב כבד ובטן כואבת חזרה לסטודיו אחרי שיתוק רגשי ומעשי שמאמינה שכולנו היינו בו.
ניסרה עץ בסטודיו, ושארית קטנה שנשארה נראתה לה מיד כמו ציפור.
באותו רגע הבינה שהיא רוצה לנסר עוד ציפורים בגדלים שונים.

היה לה ברור שהיא נועצת אותן נעצים כסופים. רק כסופים. אלה עם הראש השטוח ולא העגול, שהכל משתקף דרכם. מראות קטנטנות.
זה יכול היה להיות כל אחד מאיתנו.
זו המראה שלנו.
כל נעץ נעיצה בלב.
אמן שיחזרו כבר הביתה
אמן

בואו להעניק לעצמכם או יקירכם שיעור ציור מתנה!!

היי! אני חגית, אני אמנית , ציירת ומורה לציור. אני מזמינה אתכם לרכוש לכם או ליקירכם שיעור ציור מתנה שבו תוכלו לבטא את כישרונכם וללמוד את אמנות הציור. תוכלו להעניק לעצמכם וליקירכם מתנה שבה תהנו ותחוו חוויה ייחודית, ומרתקת, יחד איתי תצאו למסע ותלמדו ליצור יצירות מדהימות !

התקשרו עכשיו ונתאם- 052-267-6718

או השאירו הודעה ואחזור אליכם (:

טלפון

+972 52-267-6718