עמיתי בצלאל – תערוכות הבוגרים והילדים יוצאות לדרך

״עמיתי בצלאל״ – שת”פ בין קרן אדמונד דה רוטשילד לבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

התוכנית הדו־שנתית מלווה 8 עמיתים-סטודנטים בשנה האחרונה שלהם באקדמיה ו-8 עמיתים – בוגרים צעירים בשנה הראשונה שלהם מחוץ לה. העמיתים משולבים בזוגות ב-8 בתי ספר בי-ם

עתה, הבוגרים והילדים גם יחד מציגים את עבודותיהם בתערוכות חגיגיות ומרגשות

מרכז אדמונד דה רוטשילד ובצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים – גאים להציג, זו השנה השמינית, את תערוכות “עמיתי בצלאל” שיוצאות לדרך החודש והן למעשה התוצרים של תוכנית עמיתי בצלאל המעניקה לאומנים ומעצבים צעירים סטודיו בכותלי בית הספר.

הרעיון לתוכנית נוסד בפריז כתוצאה משיתוף פעולה של קרנות אדמונד דה רוטשילד ו-Beaux-Arts, מתוך רצון להנגיש את האמנות ואת תהליך היצירה האמנותית לתלמידי בית ספר יסודיים בשכונות חלשות. בהשראת הפרויקט בפריז נבנתה “עמיתי בצלאל” וב-2015 נרקם שת”פ בין הקרן לבצלאל.

התוכנית הייחודית מאפשרת למעצבים ואמנים הצעירים, לפעול בתוך המרחב הבית ספרי ולחשוף תלמידים לתהליך היצירה של האמן. התוכנית מעניקה לאותם מעצבים ואמנים צעירים סטודיו ומסגרת המאפשרת להם להתמקד ביצירה האמנותית באופן עצמאי, ולגבש את צעדיהם הראשונים בעולם שמחוץ לאקדמיה, ומחזקת את הקשר אמנות ועיצוב לקהילה.

באמצעות הכנסת הפעולה האמנותית לתוך המרחב הבית ספרי הילדים נחשפים, באופן בלתי אמצעי, לתהליכי יצירה של אמן/מעצב בתקווה לגוון ולעורר תהליכי יצירה ולשכלל יכולות הבעה וביטוי עצמי לצד יכולות מקצועיות אומנותיות ופרקטיות מוטוריות. מרחב הסטודיו משמש מצע למערכת יחסים שונה מהרגיל בביה”ס, העמית משמש כדמות בוגרת ומובילה מחד ובחקר ולמידה מתמדת מאידך. בתערוכת הילדים, שתפתח במקביל לתערוכת העמיתים הבוגרים ב-18.5 בבית רוטשילד, עוסקת בנושא היצירה המשותפת ומציגה תוצרים של המפגשים המשמעותיים ביניהם.

קֶלֶטפֶּלֶט – תערוכת הבוגרים

אוצרת: הדסה כהן, ניהול תוכנית עמיתי בצלאל: שנית אדם ודניאל קאפ

עמיתי התוכנית: נדב דגני, בר וקנין, קמע זמורה, שלום חי, מיכל לוי גור, מרים רוט, יונתן רייזנר

התערוכה ״קֶלֶטפֶּלֶט״ מציגה את המחזור השביעי של תוכנית “עמיתי בצלאל” – 8 בוגרים ובוגרות של בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים. לצד הוראה שבועית ועבודה עם ילדי יסודי וחטיבה, סדר היום של הבוגרים.ות כלל פרקטיקה יצירתית בחללי סטודיו שהוקצו להם.ן ב-8 בתי ספר בי-ם. 

העבודות בתערוכה נוצרו בעקבות לווי אישי וקבוצתי ומעניקות הצצה לתהליכי היצירה הבלתי פורמליים בסטודיו. זירת התערוכה מתפקדת כמעבדה ועולים בה היבטים שונים של הֶלְחֵם חומרים, התמרת דימויים ופעולות של פירוק והרכבה מתוך דחף, ניסוי וטעיה. העבודות מסבות את תשומת הלב למושגים כמו אינטואיציה ועיבוד נתונים, ובוחנות את מקורות ההשראה המיידיים לנו.

באיזה אופן הביוגרפיה האישית של כל אחד.ת מגולמת בשלב ״הפלט״ והאם המהלך האינטואיטיבי בסופו של דבר, מפרה או מגביל? החל מציור, עבור באדריכלות וכלה בווידאו, חוקרים.ות הבוגרים.ות את יחסי הגומלין שבין הקלט – הקונספט היצירתי, ההשראה והמיומנות הנרכשות לבין הפלט – יצירת האמנות היוצאת אל העולם דרך האצבעות.

פָּלֶטָה – תערוכת ילדים לילדים

אוצרים: דניאל קאפ, שנית אדם

בעוד ובמרחב הבית ספרי המורה מעניק את חומר הלימוד – מלמד מהידע ומהניסיון שלו ומעביר את תפיסת עולמו, במרחב הסטודיו – החומר הפיזי הוא המרכזי – סביבו נעים הסובייקטים ואיתם הדמיון והחלום, היצירתיות וההמצאה. מפגש המרחבים משמש מצע למערכת יחסים ייחודית בין משתתפיו.

התערוכה השמינית  של תוכנית “עמיתי בצלאל” במרכז אדמונד דה רוטשילד עוסקת במערכות היחסים הנרקמות בין התלמידים והעמיתים ומציגה תוצרים של מפגשים משמעותיים שנוצרו בתהליכי עבודה מורכבים וממושכים. התוצרים מהדהדים את הלמידה והיצירה של הילדים, ובמקביל גם את ההשפעות של יצירת הילדים על האומנים הבוגרים כיוצרים.

אנו רואים דרך העבודות בקומה זו, ולעיתים גם בדיאלוג עם עבודות העמיתים בתערוכה בגלריה המרכזית, כיצד נשברת ההיררכיה המוכרת של מורה ותלמיד לטובת מערכת של ריבוי קולות, אמן וילד יוצרים זה לצד זה, זה בעצת זה ואפילו לפעמים זה עם זה.

בואו להעניק לעצמכם או יקירכם שיעור ציור מתנה!!

היי! אני חגית, אני אמנית , ציירת ומורה לציור. אני מזמינה אתכם לרכוש לכם או ליקירכם שיעור ציור מתנה שבו תוכלו לבטא את כישרונכם וללמוד את אמנות הציור. תוכלו להעניק לעצמכם וליקירכם מתנה שבה תהנו ותחוו חוויה ייחודית, ומרתקת, יחד איתי תצאו למסע ותלמדו ליצור יצירות מדהימות !

התקשרו עכשיו ונתאם- 052-267-6718

או השאירו הודעה ואחזור אליכם (:

טלפון

+972 52-267-6718