מיכל גבריאלוב- ציירת אמנית ישראלית

מיכל גבריאלוב- ציירת אמנית

את דרכה החלה כאשר ירשה את הארכיון הצילומים של סבא שהגיע לפלשתינה מברלין לביקור, וקיבל החלטה לעשות עלייה .

כשמיכל התלבטה מה לעשות עם ארכיון הצילומים, היא בדקה תערוכות צילומים שהתקיימו בזמנו ולא התחברה לעניין כל כך.

מיכל החליטה לקחת את ארכיון הצילומים שירשה והחזירה לחיים נופים ורגעים קסומים מתחילת המאה שעברה,

מפגש עם העיזבון הנשכח של סבה עורר בגבריאלוב קשר רוחני לצילומים האוצרים בתוכם את אווירת התקופה בארץ ישראל בכלל ובתל אביב בפרט.

רגעים אותם לכד במצלמתו סבה,  כאשר הגיע לראשונה לא”י בשנת 1913 . גבריאלוב  מכניסה בהם צבע, מגלה ומסתירה אלמנטים והופכת את הזיכרונות למסע אישי אל שורשיה ואל עצמה.

.  מתוך אלפי הצילומים היא בחרה את אלה שנפשה נקשרה בהם ודיברו אליה במיוחד בשל הקומפוזיציות ומושאי הצילום שסבה הציב מול המצלמה. בנוסף, בצילומים המשפחתיים מצאה מיכל חיבור לעברה האישי והיא מתרגמת את החוויה שעבר הסב והשפעותיה עליה כאמנית, לחוויות ההווה.

קצת על סבא

סבא של גבריאלוב, ד”ר פרנץ שמעון ליטואר, נולד בברלין למשפחה חילונית, הצטרף לתנועת נוער ציונית והגיע לביקור ראשון בישראל בשנת 1913. כצלם נלהב, הוא הוקסם מהנופים המקומיים ותיעד את המפגשים שלו עם הסביבה של הארץ הישנה-חדשה בסדרת צילומים שנמשכה גם עם עלייתו לארץ בשנת 1921.  לאחר שהשלים את לימודיו באוניברסיטת לייפציג עם תואר בכימיה ודוקטורט בפקולטה לחקלאות באוניברסיטת ברסלאו היה הסב למדען במכון הוולקני.

הצילומים של גבריאלוב עוסקים  בזיכרון ומספרת סיפור בעל מבע דרמטי ופואטי, המציף את העבר ומפגיש בין זמנים וזאת בדימויים החזותיים, בבחירה וההדגשים בתוך הצילומים. צילומי השחור- לבן שימשו כנקודת זינוק להם הוסיפה גבריאלוב את האמירה האישית והיצירתית שלה, בקולאז׳, בהנחות הצבע,  משיכות הקווים ובניית הקומפוזיציה של הישן והחדש תוך העלמת אלמנטים מסוימים או הבלטתם והוספת פרשנות משלה לרגע המצולם. בכך הזיכרון האישי מתחבר גם לזיכרון הקולקטיבי כאשר רגעים שנלכדו לפני למעלה ממאה שנה הופכים לעבודות אמנות עדכנית.

בעבודה: “הגמלים”-  שצולמה ב-1913 מתעוררים  לתחייה מחודשת בצבעים עזים ופנטסטיים, הסמלים של הגשמת החלום, ההולך ונרקם מול עיננו

בעבודה  “תהלוכת שבועות” -תל אביב הקטנה שכמעט ונעלמה משאירה סימנים בדמות בתי הבאוהאוס  ואותה השמש הארץ ישראלית הצורבת שיצרה גבריאלוב. האוכלוסייה המעורבת של אז – פועלים עבריים וערבים בני המקום, משתלבת עם התקווה לעתיד בדמות תהלוכת הילדים כשבראשם צועד משה וילנסקי שניגוניו הם פס הקול שלנו עד היום.

הדור הצעיר של אז , מופיע גם בעבודה “The Golden Boys  “שני הצברים של שנות ה-30 מסתכלים בחיוך נפלא ומלא אמונה  בעתיד שמתממש מול עיננו בדמות הרקע שהפך מוזהב.

“השמשיות של חוף תל אביב”, מבטה המצויר של האמנית עצמה שהתווסף לעבודה , מאיר את השמשיות שהודגשו בצבעים ובקונטורים מסוגננים מזווית בלתי שגרתית הקושרת  אותה בדיאלוג ישיר עם הזמן שעבר והפליאה מיופיו.

“חקר עצמך הוא חקר העבר שלך, השורשים שלך” אומרת גבריאלוב שיצרה חגיגה ויזואלית חושנית ומלאת שמחה ותקווה הרומזת  גם על געגוע נוסטלגי לעבר הרבה יותר תמים.

Gavrilov cross-disciplinary practice originates from my studies, which span from the rational (law, criminology) to the creative (history of art, photography and art) as well as her professional background as an agent and producer of films, TV, and theatre. The juxtaposition of the practical and the abstract, of business and art, of the concrete and the elusive- has guided and shaped her work and her vision of the world.

Also, the figure of her grandfather plays a role: a scientist and photographer, he was born in Berlin in 1893 to a well educated and wealthy family, traveled to Palestine in 1913 and took many photographs. He also served as an officer in the military in World War 1.

For years, he tirelessly took photographs of people in all these settings, piling up a stunning archive that is a source of images for her to elaborate upon today. She unravels his sensitive and vast documentation of a world that no longer exists, enlarging and reprinting the photos on canvas. she leaves in the original scratches, cracks and flaps made by the passage of time, so that they remain just as she received them.

Like Gavrilov, her grandfather was interested in people, and was preoccupied with questions of identity and history. She is now continuing his lineage and his quest, and so she has added her own photographs, printed on paper, using this fusion of generations and techniques as a point of departure to a new creation.

Digital Art / Multimedia, Installation Art, Mixed Media, Multimedia, Photography, Printmaking, Sculpture, Video Art

בואו להעניק לעצמכם או יקירכם שיעור ציור מתנה!!

היי! אני חגית, אני אמנית , ציירת ומורה לציור. אני מזמינה אתכם לרכוש לכם או ליקירכם שיעור ציור מתנה שבו תוכלו לבטא את כישרונכם וללמוד את אמנות הציור. תוכלו להעניק לעצמכם וליקירכם מתנה שבה תהנו ותחוו חוויה ייחודית, ומרתקת, יחד איתי תצאו למסע ותלמדו ליצור יצירות מדהימות !

התקשרו עכשיו ונתאם- 052-267-6718

או השאירו הודעה ואחזור אליכם (:

טלפון

+972 52-267-6718