דטרמיניזם אדמונד דה רוטשילד

שלוש תערוכות יחיד במרכז אדמונד דה רוטשילד בודקות האם כל אירוע או מחשבה הוא תוצר של אירועים קודמים

מרכז אדמונד דה רוטשילד (קומה 1-)

12.6-24.8
משתתפים: יובל נאור, דניאל נחום ודור בר־שלמה

אוצרות: עדי יניב, מורן סולמירסקי־נועם ורותם קפלן

שלושת היוצרים המציגים בשלוש תערוכות הטרילוגיה בחרו לעסוק בחקירה ובהתבוננות במושג “דטרמיניזם”, השקפה פילוסופית שלפיה כל מאורע בעולם, פעולות, החלטות או מחשבות אנושיות נקבעים באופן בלעדי על ידי אירועים קודמים.

יובל נאור, שהציג החל מה-12 ביוני, עוסק במוצא האדם מהקוף מבחינת המרחק או הקרבה של ההתנהגות האנושית להתנהלות חיה פראית, או שמא הוא תופס את האדם כחיה נאורה;

דניאל נחום שמציג החל מה-6 ביולי ועד ה-25 ביולי,  מציג את הכוח של הטכנולוגיה והשליטה שלה על כל פרט בחיים המודרניים מול הכמיהה לחופש;

דור בר שלמה, שיציג החל מה-3 באוגוסט, קושר יחד את חלקי הטרילוגיה ומחזיר את המבט ללידה, לנקודת הפתיחה של העולם. הוא בוחן מחדש את רגע הלידה ומציע לראות את רגעי היקיצה השגרתיים כמשוחררים מהכורח הדטרמיניסטי, רגעים שבהם אפשר ליצור “יש חדש תחת השמש”. ואולי אין.

דטרמיניזם, תערוכה שלישית:

דור בר־שלמה | “יקיצה ראשונה”

יחיד.ה ברוטשילד

מרכז אדמונד דה רוטשילד

פתיחה: 3.8 | נעילה 25.8

שעות פתיחה: שישי 10:00–14:00, שלישי רביעי וחמישי 20:00-16:00

אוצרת: רותם קפלן

בתערוכה השלישית מתוך שלוש התערוכות העוסקות בדטרמיניזם,  מציג היוצר הצעיר דור בר שלמה את התערוכה “יקיצה ראשונה“.

בתערוכה יוצגו עבודות אנימציה, הדפס וקואלז’, המחברות יחד שרטוטים רפואיים מספרי אנטומיה, ראשי תינוקות קרים וכחולים- המייתמים את התינוק ומנתקים את היותו אדם, ודימויים של רחם המעניקים חיים. דרך ניגודים אלה עולות שאלות על אמצעי הרפואה המודרנית, שמרחיקה את רגע הלידה מהטבעיות שבה.

העיסוק בתמה ‘דטרמיניזם’ שולחת את המחשבה לכאן ועכשיו, לזמן הזה, בו טכנולוגיות כמו בינה מלאכותית מטילות צל מלא בספקות על פעולות היומיום ויותר מכך על יכולת הבחירה של בני האדם, מכאן הפניית המבט לרגע הלידה היא כמעט מתבקשת. החזרה לרגע הראשון, לפגישה הראשונה של הגוף עם העולם, עם החיים, שבמקרה זה הייתה גם היא משולבת טכנולוגיה, ונשלטת על ידי אחרים במובן מסוים.

דור בצעד אמיץ מציג בתערוכה עבודות משחררות מהמחשבה האוטומטית, תוך חיבור בין הגוף הפיזי לנפש אבל גם לשפה וחומר. הוא בורא עולם מתוך תוהו ובוהו של חיי היומיום, בו העיניים נפקחות על ידי השמש, הטבע, “האמת” כל יום מחדש. דרכם הוא מפנה את תשומת הלב לרגעי לידה שחוזרים על עצמם בכל יום מחדש כרגעי היקיצה המשמשים כמקום אפל ומפחיד, ובו בעת גם מקום של נחמה, מקום שבו ניתן להרכיב מחדש מחשבות ופעולות.

יחיד.ה ברוטשילד: חלל תצוגה לתערוכות יחיד שהוקם ע”י מרכז אדמונד דה רוטשילד במיוחד עבור חברי וחברות רשת מרכז אדמונד דה רוטשילד. מטרתו לעודד יצירה של פרויקטים חדשים או לממש הפקת עבודות קיימות בליווי אוצרותי ובתהליכי חשיבה ופיתוח משותפים. בכל שנה יציגו בחלל שלוש תערוכות יחיד של חברי.ות הרשת.

קרדיט לגלריה אדמונד דה רוטשילד

בואו להעניק לעצמכם או יקירכם שיעור ציור מתנה!!

היי! אני חגית, אני אמנית , ציירת ומורה לציור. אני מזמינה אתכם לרכוש לכם או ליקירכם שיעור ציור מתנה שבו תוכלו לבטא את כישרונכם וללמוד את אמנות הציור. תוכלו להעניק לעצמכם וליקירכם מתנה שבה תהנו ותחוו חוויה ייחודית, ומרתקת, יחד איתי תצאו למסע ותלמדו ליצור יצירות מדהימות !

התקשרו עכשיו ונתאם- 052-267-6718

או השאירו הודעה ואחזור אליכם (:

טלפון

+972 52-267-6718