בית האמנים בנגב

בית האמנים בנגב
בית האמנים בנגב

בית האמנים בנגב, מבנה לשימור מרהיב עם סיפור היסטורי מעניין

בניין מנדטורי יפה וגדול שעבר כמה גילגולים וכיום מציג אמנים מרחבי כל הארץ ,

תמצאו לא מעט אומנים מעולים, שעבודותיהם אולי לא מוצגות בגלריות בקיסריה או ת”א, אך היצירתיות שלהם אינה מוטלת בספק. מדובר בקשת רחבה של אומנים מכל הדתות והלאומים המיצגים את כלל תושבי הנגב.

בבית האומנים תמצאו שילוב מעניין בין תערוכות של אמני הבית ותערוכות של אמנים אורחים מתחלפות, אירועי תרבות כגון הרצאות, קונצרטים ומופעים מוסיקליים, שאליהם מוזמנים כל תושבי הסביבה.

בית האמנים בנגב הוא מרכז גלריות וסדנאות אמנות בעיר העתיקה בבאר שבע. המרכז ממוקם במבנה מנדטורי הכולל בתוכו 7 חדרים. במקום נערכות גם סדנאות מגוונות לעבודות אמנות מעת לעת וכן מופעי תרבות שונים בספרות ומוסיקה. בית האמנים שוכן ברחוב האבות 55 בעיר העתיקה של באר שבע, מופעל בהתנדבות על ידי עמותת “היוצרים בנגב” המפעילה גם את האתר הנוכחי, בסיוע חברת כיוונים.

המבנה הוקם בתקופת המנדט הבריטי. בשנת 1935 מסר אותו יהושע חנקין לידי ד”ר ראובן מאיר ולאשתו יהודית, כדי שיקימו בו מרפאה שתעניק לבדואים שירות רפואי ללא עלות במטרה להפגין רצון טוב של הישוב היהודי בארץ. ד”ר מאיר, שלא ידע ערבית, נעזר באשתו ילידת הארץ שתקשרה עם המטופלים בערבית, והמקום הפך מרכז חברתי עבור בדואים ויהודים. ד”ר ראובן מאיר ויהודית עזבו את הבית בשנת 1936 לאחר שהחלה הסתה נגד היהודים בעיר. מספר המטופלים ירד והם בחרו לעזוב את באר שבע. ב-1939 התגייס ראובן מאיר לצבא בריטי. 

לאחר עזיבתם התגוררו בבית יהודים נוספים שעזבו במהרה בשל המצב הביטחוני. בשנות ה-50, הבתים באזור חולקו לעולים, כשהמבנה היה אחד מהם. 

בית האמנים בנגב נפתח בשנת 2005. תחילה פעלו בו בהתנדבות פחות מעשרה אמנים שישבו באזור באר אברהם. אל הבית הוזמנו רק אמני הנגב במטרה לקדם את האמנות הדרומית. באותה שנה, לאחר קשיים רבים, העניק ראש העיר דאז יעקב טרנר לקבוצת האמנים את משכנה הנוכחי. 

לקראת כניסתם של האמנים לבית הוא שופץ במימון חברת “מכתשים”. בבית הוקמה ועדה לקבלת אמנים שטיפחה את האמנים המקומיים. 

מגפת הקורונה שהגיע בפתאומיות הפסיקה את הפעילות אבל יצרה חלון זמן לשיפוצים כללים במבנה ומחוצה לו והפיכתו לבית אמנים המצוייד בשלל אמצעים ואביזרים לתערוכות , מייצגים אור קוליים, ופעילויות תרבויות מוסיקליות

תערוכות של יצירות אמני עמותת “יוצרים בנגב” שוכנות במבנה מנדטורי בלב העיר העתיקה. במקום ניתן להתרשם ולרכוש עבודות ציור, פיסול בחומרים, רקמות ועוד. בחצר האחורית של המבנה גן פסלי עצים מרהיב

אותו יצרו וקישטו אמני הבית. בגן נמצאים עצים מיובאים שאינם חיים ויצירות שנתרמו על ידי חברת “מכתשים” לקישוט החצר. 

בית האמנים מקיים הפנינג , מופעים אל קוליים, מכירות מיוחדות, הבית מאובזר במיטב הטכנולוגיה ,

שמאפשרת לו את כל הקידמה לתצוגות מרשימות וחדשניות של תערוכות,

בכל רגע נתון לפחות 4-5 תערוכות מלהיבות במגוון סגנונות מיצירותיהם של אמני הנגב

.בית האמנים מציג תערוכות שניתנות לרכישה במקום.

בית האמנים בנגב בית לאמנים תערוכות סדנאות מוזיקה ותרבות

בית האמנים בנגב
מיצג אומנות שהוצג בבית האמנים של האמן יעקב פרידמן
מיצג אומנות שהוצג בבית האמנים של האמן יעקב פרידמן
חנה הלן רוזנברג ציור , תערוכת ציורים שהוצגה בבית האמנים
חנה הלן רוזנברג ציור , תערוכת ציורים שהוצגה בבית האמנים
נטליה רודניצקי ציור בבית האמנים תערוכה בבלוג אמנים ואומנים
תערוכה של ציור נטליה רודניצקי
פיסול יהודית מאיר
תערוכת כדים פיסול של אמנית יהודית מאיר אשר עבודותייה מוצגות גם בכנסת ישראל

חגי ויסמן צילון
חגי ויסמן צילום

בואו להעניק לעצמכם או יקירכם שיעור ציור מתנה!!

היי! אני חגית, אני אמנית , ציירת ומורה לציור. אני מזמינה אתכם לרכוש לכם או ליקירכם שיעור ציור מתנה שבו תוכלו לבטא את כישרונכם וללמוד את אמנות הציור. תוכלו להעניק לעצמכם וליקירכם מתנה שבה תהנו ותחוו חוויה ייחודית, ומרתקת, יחד איתי תצאו למסע ותלמדו ליצור יצירות מדהימות !

התקשרו עכשיו ונתאם- 052-267-6718

או השאירו הודעה ואחזור אליכם (:

טלפון

+972 52-267-6718