אסף רודריגז- צייר ישראלי

אסף רודריגז (יליד- 1972) אמן וצייר בסגנון ריאליסטי.

נולד וגדל בירושלים. כבר מגיל צעיר מצא עצמו מצייר, מתעניין באמנות וציור בפרט.

כיום מתגורר בקיבוץ מגידו אשר בעמק יזרעאל .

בילדותו היה אסף מתלווה לאביו הצייר דוד רודריגז למפגשי אמנות ותערוכות שהיה מקיים או נוכח בעבודתו בסטודיו. מאוחר יותר העביר זמן רב בביקור ולמידה מתערוכות קבועות ומתחדשות במוזיאון ישראל כחלק מעבודתו של אביו כמורה ומעצב תערוכות שם. כל אלו העשירו את עולמו ועוררו את סקרנותו הגדולה לאמנות מהעת העתיקה ועד למודרנית, זמן זה היה עבורו להזדמנות גדולה לחקר ולגילויים בעולם האומנות.

אסף הינו אוטודידקט, לומד ומלמד עצמו. במהלך השנים העשיר והעמיק את הידע ע”י קורסים והתנסויות בסדנאות, הרצאות, ימים מרוכזים בנושאים שונים וביקורים במוזיאונים וגלריות. בנוסף הינו בוגר האוניברסיטה הפתוחה לתואר ראשון בניהול ובלימוד לתואר נוסף בתולדות האמנות. לצד הציור המשיך להעשיר את עצמו בתחומים שונים כמו צילום, ופיסול באבן ובעץ.

נושאים מגוונים ניתן לראות בציוריו של אסף, החל מנופים ישראליים, בעיקר נופי צפון הארץ, רישומים של דמויות ומקומות הקשורים למגוריו בעמק יזרעאל.

אסף נמשך אל העבר ,המקומות, הסצנות והדמויות שנותרו בזיכרון, למציאות המשתנה.

בציורי הקיבוץ שלו יש דגש על זיקה למה שכבר אינו קיים.

למשל, מנורת תאורת במה ישנה שניתן לראות עליה את שם הקיבוץ , מונחת על ספרי אמנות ישנים של הצייר שמשמשים אותו להשראה והעשרה. המנורה שימשה שנים רבות למופעים ולאירועים, יש לה עבר ואין לה שימוש יותר לתושבים היא נזרקה לפח, הוחלפה בציוד חדש ומודרני, כיאה לתקופה שבה אנו חיים. אך הצייר בחר בא כמושא לזיכרון, מצבה לחיים שהיו, מסרב להסכים עם הסוף. מה שנשאר ממנה הוא זיכרון. אסף שואל “האם הזכרון שלה ישאר איתי לתמיד? ומה על ספרי האמנות הישנים?”

ברישומיו ניתן לראות את הריאליסטי מועבר כמו זיכרון למציאות נשכחת.

כל קו רומז לסיפור היסטורי, תקופה אחרת של ציונות ויישוב הארץ, ומקומו של הקיבוץ. הכל בהקשר לאהבת הארץ, לחיבור שורשי למקום ולאדמה, ולתחושת השייכות לארץ ישראל.

הנוף הציורי נתפס כחלק מהווייתו: עצי ברוש, עצי אלון, דמויות , שדות , מרחבים, מתורגמים לשפה חזותית מופלאה של צורות, וגוונים רכים ועדינים. ערכי התום והפשטות בציורי נוף ודמויות הילדים.

נושאים לכאורה פשוטים, של דומם וטבע, אך הרגש עמוק והסקרנות גדולה, ציפייה לדעת מה הסיפור, מה התרחש שם באותה נקודת הזמן שבעבר, אך בהווה של ליבו של הצייר.

ציוריו מתווכים בין הנושאים שאינם קיימים יותר, לבין הזיכרון, הגעגוע, הנוסטלגיה. זוהי מעין אשליה בין מציאות לדמיון…אליה מתחבר הצופה וחווה רגש אישי, אינטימי, מעין זיכרונות לימי ילדותו שלו, תמונות העבר שעדיין חיים בליבו ובזיכרונותיו.

נוף מהר גלבוע, שמן/בד  46X36 סמ

המלקטת,  שמן/בד  70X50 סמ

דומם עם ספרים, שמן/בד  48X56 סמ

https://www.assafrodriguez.com/

http://assafrodriguez.com       https://www.facebook.com/assaf.rodriguez.artist

בואו להעניק לעצמכם או יקירכם שיעור ציור מתנה!!

היי! אני חגית, אני אמנית , ציירת ומורה לציור. אני מזמינה אתכם לרכוש לכם או ליקירכם שיעור ציור מתנה שבו תוכלו לבטא את כישרונכם וללמוד את אמנות הציור. תוכלו להעניק לעצמכם וליקירכם מתנה שבה תהנו ותחוו חוויה ייחודית, ומרתקת, יחד איתי תצאו למסע ותלמדו ליצור יצירות מדהימות !

התקשרו עכשיו ונתאם- 052-267-6718

או השאירו הודעה ואחזור אליכם (:

טלפון

+972 52-267-6718