אמנית בינלאומית- מרים מס

רואים רחוק , רואים שקוף”

שורה זו משירו המקסים של מאיר בנאי עלתה מיד בזכרוני כשמרים סיפרה לי כי באופן מכוון היא בחרה ליצור מתוך תחושה פנימית  מאוד עמוקה, רק על משטחים מאווררים ולא על מצעים אטומים כמו שיצרה במשך  20 שנים.

הבחירה ברשת היא אמירה מאוד משמעותית מבחינתה.

הרעיון הוא לקבל את התחושה של פתוח-סגור-פתוח  . יש מעבר לאור וצל לקולות וריחות וכו’ דרך הרשת ובכלל להשאיר פתחים. מאמינה שאנחנו  צריכים  להשאיר בתוכנו פתחים לקבלת תובנות חדשות, הסתכלות חדשה על המציאות וגם להיפרד מהישן. בתודעה זו מרים מנהלת את חייה ומביאה אותה לידי ביטוי ביצירותיה המרשימות.

כל תחנה בחייה הייתה מאתגרת יותר מקודמתה והיוותה מקפצה לשלב הבא ביצירתה.

בשנים האחרונות פיתחה שפה מיוחדת משל עצמה כשהמצע לעבודותיה הוא הרשת  שעליה היא יוצרת  בשכבות של סיבים צבעוניים וטבעיים .

עולמה מרשים ומלא תוכן ועניין, מרים מארחת בביתה מעורר ההשראה בעין כרם הקסומה בירושלים , קבוצות לפגישת חוויה איתה הכוללת את סיפור מסע חייה המרתק, המפגש מרתק ומעצים ומזמין  למחשבה חדשה.

מרים, דור שביעי של ירושלמים,  גרה 20 שנה בבית אל, שם גידלה את ילדיה ועברה מהפך אידאולוגי ודתי, חזרה להתגורר וליצור בירושלים כל זאת תוך פיתוח יצירה נפלאה לא פחות. זהו סיפור בין דורי על ישראליות, יהדות, ירושלמיות, נשיות, אנושיות ואומנות
האמירה של מרים היא:  שאם נקשיב לקולות הפנימיים האמיתיים שלנו ונפסיק להקשיב לכל רעשי הרקע , ונתחיל לנהל את הפחדים שלנו, נוכל להגשים את כל חלומותינו כי אין דבר העומד בפני הרצון.

מרים התחילה את הקריירה האמנותית שלה ברקמה יצירתית/חופשית , למדה במכללת תל חי, ולאחר מכן  וינזור אנגליה, שם האמניות שלמדה אצלן העלו את הרקמה מאומנות לאמנות. רקמה עם כל מה שנכנס לקוף המחט ובעצם ציירה בחוטים וטקסטיל על נייר שעשתה מתאית של עץ תות.

בשנים האחרונות עברה שינוי משמעותי בתפיסת החומר -אחרי מסע מכונן של 3 חודשים בהימאליה לבד עם עצמה , החליטה לעבוד רק על חומר מאוורר וגילתה את הצבעוניות הנמצאת בתוכה. פיתחה שפה מיוחדת משל עצמה כשהמצע לעבודותיה הוא הרשת  שעליה היא עולה בעבודת  שכבות של סיבים צבעוניים .




מרים הציגה את יצירותיה בתערוכות  בארץ ובעולם.
מקורות ההשראה ליצירתה הוא הטבע במלוא עוצמתו. נושמת ומפנימה את הנופים שמטיילת בהם (בארץ ובעולם) ואחר כך מתרגמת את החוויה הפנימית והדתית שלה למעשה היצירה . בעצם מרים היא אמנית חוויה העוסקת בנופי הנפש.
לפני כ-3 שנים  הזמינה את נפח הברזל יצחק פרימן לשתף איתה פעולה ולנסות ליצור סינרגיה בין המתכת הקשה לטקסטיל הרך. התוצאה הייתה תערוכה מדהימה של רימונים צבעוניים בתוספת של זהב 24 קארט ב”גלריה בן עמי” בתל אביב בשם “רימונים דו-שיח”.
חוץ מהרימונים היו בתערוכה מיצבים יוצאי דופן תלת מימדיים כולם בשילוב של סיבים רשת ומתכת.


לפני כשנתיים גילתה מרים סיבים חדשים בלאוס ותאילנד העשויים מגזע עץ קוזו , והביאה אותם לארץ, שילבה אותם בדרכה המיוחדת בתוך יצירותיה והוסיפה להם מימד חדש ומיוחד. עבודותיה עשירות בצבעוניות ומחייכות את החלל בו הן נמצאות.
בחודשים האחרונים יצרה מרים “מדרש אמנות” – פרשנות לפסוקים מתהלים ומהתנ”ך בכלל . בשתי התמונות למטה ניתן להתרשם מהמדרש שלה לפסוק “ברכי נפשי את ה’ “



יצירה חדשה נוספת היא דופטיכון מדרש ליום השלישי של בריאת העולם. שנקראת ” פעמיים כי טוב”
ניתן לראות בגלריה שלה עבודות רבות בנושאים שונים.


ניתן לבקר בסטודיו/גלריה שלה בתיאום מראש (חוץ משבת)
https://www.facebook.com/watch/?v=581455452529257
 – מרים אביגיל מס
Miriam Mass Texture & Color
972-50-4566247
[email protected]
אתר www.miriamass.co.il 

בואו להעניק לעצמכם או יקירכם שיעור ציור מתנה!!

היי! אני חגית, אני אמנית , ציירת ומורה לציור. אני מזמינה אתכם לרכוש לכם או ליקירכם שיעור ציור מתנה שבו תוכלו לבטא את כישרונכם וללמוד את אמנות הציור. תוכלו להעניק לעצמכם וליקירכם מתנה שבה תהנו ותחוו חוויה ייחודית, ומרתקת, יחד איתי תצאו למסע ותלמדו ליצור יצירות מדהימות !

התקשרו עכשיו ונתאם- 052-267-6718

או השאירו הודעה ואחזור אליכם (:

טלפון

+972 52-267-6718