פזית מחלב
עובדת וחיה בתל אביב
מסעה של אישה מספר לנו על עולמה , פזית רוקמת בחייה סיפורים ומתחילה סיפור חדש בכל יצירה
במהלך השנים זכיתי להכיר עשרות אמניות שנגעו וחקרו את נושא מעמד האישה , עצמה נשית, עולמה של אישה באומנות, נושאים המרגשים כל פעם מחדש , חשובים והכרחיים,
גם פזית מביאה ממבטה את חקר הנושא המעניין של אישה , דרך מוטיב שמלות, כל שמלה מסמלת ומעבירה מסר חשוב, סיפור , ובעיקר זיכרון ישן טוב או עצוב….
הרעיון מאחורי המסר של האומנות הוא המסע האישי נשי שפזית עוברת במהלך חייה.
כל אישה נושאת על גבה מסעות שונים שקשורים להורות חברות זוגיות ובעיקר ילדות. החיבור לילדה הפנימית.
עבודותייה עוסקות בנשים ובצד הנשי.
פזית שואפת את השראתה מהאמנית הגדולה פרידה קאלו וסיפור חייה האישי.היא מסמלת מודל של אישה חזקה שעברה הרבה מסעות וטלטלות בחייה והפכה לסמל אייקון אומנותי
ממנה היא שואבת את הכוח הנשי שלה.
בעבודותייה פזית חוקרת חומרים שונים , ואת חיבורם לעולם האומנות בדרך סימבולית.
פזית מפסלת בחימר, רוקמת פנים של נשים על מפות עולם ועל קנבסים. מפסלת בנייר שמלות של נשים. השמלות מייצגות ומסמלות בעינייה אירועים וזיכרונות בחייהן של נשים, אירועים של שמחה,עצב,ילדות,אבלות, בגרות והתבגרות,טקסים ונוכחות.(שמלת יום הולדת,שמלת בת מצווה,שמלת נשף, שמלת דייט ראשון, שמלת חינה חתונה שמלת אבלות שמלת פרידה ).
בעבודותייה של פזית ניתן לראות שילוב מגוון של חומרים, כמו קפה שחור משחות עיצוב, חול, גבס נייר בדים וקולאז.
המסר בעבודותייה חייב לעבור וליצור דיאלוג בין האנושות ליקום ובעיקר בכוחה של אישה.
פרויקטים – סדרת השמלות גלריית תירוש יום האישה הבינלאומי
אומנות ואופנה- גלריית בן עמי –סדרת השמלות
-נשים רקומות –יום האישה הבינלאומי יוניברסל ארט נווה צדק
שיר על קיר- יצירה בעקבות שיריו של “המשורר נועם חורב” –
פסל קרמיקה- ראש אדם- יוניברסל ארט נווה צדק
עמותת פנים – מסר חברתי – עבודת הגינס
פופ אפ קיימות בנמל תל אביב- תערוכה אקולוגית –עבודת הגינס
בנוסף להיותה אומנית פזית מאמינה ורואה באומנות כלי טיפולי רגשי שיכול לתת ביטוי ותמיכה לשינוי משמעותי בחיים. פזית מאמנת נשים ילדים ונוער,מחזקת את הדימוי העצמי ,הביטחון עצמי, חרדות פחדים ובעיות מאתגרות אחרות ומלמדת אותם ליצור דרך חדשה בחייהם דרך עולם האומנות –כלי עוצמתי תת הכרתי שבאופן אישי עזר לפזית במסע של חייה.
פזית מרגשת בעבודותייה, הסיפור מאחורי הכוונה של האומנות שלה, מכניסה את הצופה לחשוב על חייו, כיצד הוא מתחבר ליצירה מעולמו הפנימי,
אותי באופן אישי ריגש הסיפור על המסע עם השמלות
אשמח להביא ציטוט של פזית
“כל חיי אני עוסקת במסעות….”
מסעות של התפתחות, מסעות של ילדות ובגרות, מסעות נשיים, מסעות רגשיים מסעות של כאב..
סדרת “השמלות” עוסקת במסע אישי נשי. מסע שהתחיל כזיכרון ילדות בשמלה. שמלה ורודה
פרחונית שחייבו אותי ללבוש כאשר פגשתי את אבי (שחזר בתשובה) בישיבה בבני ברק…שנאתי
ללבוש אותה כל כך…הרגשתי בושה גדולה..
הורי התגרשו בהיותי בת 9 ,אבי חזר בתשובה וגר בישיבה של אברכים. בכל פעם שנפגשנו חויבתי
ללבוש את השמלה הוורדה והצנועה עם הפרחים שלא רציתי ,שהרגשתי בה לא שלמה, אפילו
מגוחכת וגרוטסקית…
השמלות בעיניי מייצגות ומסמלות אירועים בחייהם של נשים. אירועים של שמחה ושל עצב, אירועים
של ילדות ואבלות, אירועים של בגרות והתבגרות ,אירועים של נוכחות וטקסיות.
מאחורי כל שמלה מסתתר סיפור אישי של רגע בחיי אישה נערה ילדה..”
העבודות העשויות מחומרים מגוונים של נייר וצבע, משקפים את כברת הדרך שעברה בחייה
בכל הנוגע לעיסוק בנשיות ובאופן ספציפי במורכבות שבין אינטימיות ובדידות.
העבודות מוצגות בפורמט לאורך, בגוונים אכרומטיים מנוגדים, שמלה מוטלת רפויה, מונחת על בד,
כבד על בד, כבגד שנעזב, שהופשט מהדימוי האנושי, כמשטח המדמה קיפאון של רגע, בין עבר
שאולי היה מלא (בגוף), לעתיד שאולי יתמלא בגוף…
העבודות מעלות שאלות של מלאות וריקון, של חיוניות מול כמילה. נגיעות מוחבאות של אבל, מודע
או לא מודע בחלקו.
פזית עוסקת בחקירת חומרים והבאתם לתוצרים סימבולים,